Pravidla pro sezónu 2012
 

 

Registrace do šampionátu

 

Přihlášení do šampionátu se provádí zasláním e-mailu na rcclubcista@email.cz.


Pro letošní rok je registrační poplatek 300,- za jednoho jezdce, uhraďte na účet č. 0469626043/0800 do poznámky uveďte své !!!jméno!!!, za tým se neplatí.
Finanční prostředky budou použity na zakoupení cen na celkové vyhlášení sezóny, popřípadě i na malé občerstvení.
   Jezdci, kteří se zaregistrují do 29.2.2012 platí startovné 100,- kromě závodu (19.5. v Čisté), který se jede v rámci MČR, těmto jezdcům je garantovaná vyjetá pozice z sezóny 2011.
   Jezdci, kteří se zaregistrují během sezóny (do 15.9. 12°° -  registrace stupuje v platnost až druhý den po jejím zažádání), mají snížené startovné na 150.- a můžou bodovat do šampionátu.  

   Jezdci, kteří se nezaregistrují, platí startovné 200,-  (junioři do 15 let 100,-) a nebodují v absolutním pořadí šampionátu.

 

Přihlášení do závodů

 

Přihlášení do závodu se provádí zasláním e-mailu na rcclubcista@email.cz pokud není uvedeno jinak. Přihlášení na jednotlivé závodu je možné jen do data zveřejněného v kalendáři či v propozicích na webu pořadatelů. Termín může být prodloužen na požádání pořadatele. Doporučuji přihlašovat se na konkrétní závod maximálně měsíc dopředu!

 

Do každého podniku se může přihlásit závodník, který není přihlášený do šampionátu! Pořadatel má právo takového jezdce odmítnout v případě přeplnění startovního pole. Všichni jezdci, kteří se přihlašují do jednotlivých závodů vyplňují registrační údaje co možná nejúplněji ! Do přihlášky se vyplňují frekvence(např. 40,755 nebo Wifi(2,4GHz)), nikoliv kanály! Postup při vyplňování je následující : vyplní se jméno, příjmení, rok narození, karosérie, podvozek, následně se vybere pásmo a poté se vyplní první popřípadě druhá frekvence. Přihlášky se posílají do uzávěrky, která je zveřejněna v propozicích. Po uzávěrce se lze dodatečně přihlásit, ale startovné bude navýšeno o 50,- ! Startovné je použito na zakoupení cen, zajištění časomíry, údržbu a technické vybavení dráhy.

 

Technická pravidla

Původní podvozek musí splňovat stavební pravidla světové federace pro Touring Car.

 

Podvozek

Povolené všechny podvozky v měřítku 1:10 s elektrickým pohonem o maximální šíři 200mm včetně karoserie. Soutěžící nesmí během závodu měnit podvozek („šasí“) a karoserii. Každý jezdec soutěží s vlastním modelem. Při porušení tohoto ustanovení je soutěžící vyloučen ze závodu (diskvalifikován, závod může dokončit).

Baterie
NiCd, NiMh 5/ 6 článků (1,2V) „standardní velikosti“; nebo LiPo, Lie baterie 7,4V plastový obal (z důvodu bezpečnosti)

Motor

Povoleny všechny uhlíkové i bezuhlíkové elektromotory velikosti 540.  

Pneumatiky

Všechny komerčně dostupné pneumatiky do rozměrů: šířka 28mm; průměr 74mm; libovolné prořezání; povolení či zákaz používání kovových hřebů je na pořadateli.

Mazání

Mazání je na všech tratích zakázáno!

Karoserie

Povoleny jen modely karoserií, které někdy rally jely v jakémkoliv barevném provedení (nepřípustné jsou okruhové verze těchto karoserií a kategorie GT); při nesplnění podmínek nebude závodník přihlášen ani mu nebude umožněno se závodu zúčastnit. V případě sporných modelů je nutné doložit fotografii jak reálné vozidlo tak i model!

Karoserie – týmy

Týmy registrované do šampionátu (jedoucí na celkové umístění). V týmu můžou být max. tři jezdci a nemusí mít stejné karosérie, ale musí být na první pohled patrné, že se jedná o jezdce daného týmu!

 

 

Další pravidla:

 

Registrační čísla – startovní pořadí

Do závodu se startuje dle registračních čísel, které přidělí pořadatel. Tyto registrační čísla jsou jezdci přidělena s přihlédnutím k vyjeté pozici v předchozí sezóně na základě přihlášení se do CRC 2011 do 22.3.2012. Jezdci, kteří se do tohoto data nepřihlásili, nemají nárok na číslo dle vyjeté pozice CRC 2011. Jezdcům, kteří se neúčastnili minulé sezóny budou přidělena nová čísla za koncem startovního pole. Tato čísla jsou neměnná po celou sezónu a identifikují jezdce. Na karoserii nesmějí být čísla, která se netýkají CRC. (např. přelepit černou páskou) . Startovní čísla velikosti 4,5 x 4cm (š x v) a reklamu šampionátu pod přední skla dveří 6,5 x 1,5 (š x v).dostanou přihlášení jezdci na prvním závodě od promotéra CRC zdarma. Za další sadu bude požadovat promotér poplatek ve výši 30,-Kč. 

Jezdci (registrovaní) startují do jednotlivých závodů dle aktuálního pořadí v šampionátu (do prvního závodu dle registračních čísel). Neregistrovaní jezdci dle vyjetých pozic za registrovanými jezdci.

 

 

Kategorie

Jezdci

Všichni zúčastnění.

 

Rozhodující pro určení kategorie je dovršení věku do 1.1.2012

 

Super-junioři ( do 11 let)- (Super Junior)

Tato kategorie bude vyhlášena. Pořadatel věří v jednání FairPlay, ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o tom, že splňuje požadovanou hranici do 11 let. Kategorie bude označena ve startovním poli (SJ).

 

Junioři ( 11 - 17) - (Junior)

Tato kategorie bude vyhlášena. Pořadatel věří v jednání Fair Play, ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o tom, že splňuje hranici od 11 do 17 let.  Kategorie bude označena ve startovním poli (J).

 

Senior ( 17 - 40 ) - (Senior)

Tato kategorie bude vyhlášena. Pořadatel věří v jednání FairPlay, ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o tom, že splňuje hranici od 17 do 40 let.. Kategorie bude označena ve startovním poli (S).

 

Veterán ( 40 + ) (Senior Star)

Tato kategorie bude vyhlášena při účasti pěti jezdců na startu závodu. Pořadatel věří v jednání FairPlay, ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o o tom, že splňuje hranici od 40 let a výše.. Kategorie bude označena ve startovním poli (V).

 

 

 

Hodnocení – závod

 

1.      a) Bodové ohodnocení za vyjeté pozice je pro jezdce a týmy shodné v absolutním pořadí:

 

  1. místo

56 bodů

11. místo

30 bodů

21. místo

10 bodů

  2. místo

51 bodů

12. místo

28bodů

22. místo

  9 bodů

  3. místo

48 bodů

13. místo

26 bodů

23. místo

  8 bodů

  4. místo

45 bodů

14. místo

24 bodů

24. místo

  7 bodů

  5. místo

42 bodů

15. místo

22 bodů

25. místo

  6 bodů

  6. místo

40 bodů

16. místo

20 bodů

26. místo

  5 bodů

  7. místo

38 bodů

17. místo

18 bodů

27. místo

  4 bodů

  8. místo

36 bodů

18. místo

16 bodů

28. místo

  3 bodů

  9. místo

34 bodů

19. místo

14 bodů

29. místo

  2 bodů

10. místo

32 bodů

20. místo

12 bodů

30. místo

  1 bodů

 

        b) Bodové ohodnocení v jednotlivých kategoriích:

  1. místo

10 bodů

  2. místo

 8 bodů

  3. místo

 6 bodů

  4. místo

  5 bodů

  5. místo

  4 bodů

  6. místo

  3 bodů

  7. místo

  2 bodů

  8. místo

  1 bodů

 

2.      Bodování jednotlivců: body se přiřadí registrovaným dle vyjetých pozic při dojetí závodu jen z registrovaných jezdců.

3.      Bodování týmů. Bodují dva nejlepší, kteří bodují v tomto závodě o pořadí v týmech. Jezdcům se body přiřazují v pořadí vzniklém z vyjetých pozic při dojetí závodu..

4.      Soutěžící mohou podat protest proti výsledkům, nebo proti porušení pravidel do 15 minut po zveřejnění výsledků poslední RZ a to písemně k rukám ředitele závodu (sportovní komise). Ředitel závodu má právo provést diskvalifikaci (vyloučení) i dodatečně, pokud zjistí, že byla porušena pravidla soutěže a tato skutečnost mu nebyla známa před vyhlášením výsledků odjetého podniku (důvodem může být např.: výměnu podvozku, karoserie, nedovolený trénink, apod.).

 

Hodnocení - šampionát

1.      Pro hodnocení jednotlivců za celý šampionát se započítává bodový zisk získaný v jednotlivých soutěží, včetně soutěží, ve kterých jezdec nebodoval, ať z důvodů nepřítomnosti, nedokončení, nebo dokončení na nebodovaném místě. Škrtání výsledků je závislé na počtu podniků v kalendáři. > 1 – 7 závodů : bez škrtání ; 8 – 10 závodů : škrtání nejhoršího výsledku ; 11 – 20 závodů : škrtání dvou nejhorších výsledků.

2.      Pro hodnocení týmů za celý šampionát se započítává bodový zisk získaný v jednotlivých soutěžích, včetně soutěží, ve kterých tým nebodoval, ať z důvodů nepřítomnosti, nedokončení, nebo dokončení na nebodovaném místě. Žádné výsledky se neškrtají !

V případě shodného počtu bodů rozhoduje vyšší počet prvních míst, v případě shody pak rozhodují místa druhá, atd.. Při rovnosti bodů i všech výsledků je uznán vítězem celého ročníku ten, který dosáhl lepšího výsledku na prvním společném závodě daného ročníku. V případě že se škrtá nějaký závod se tento závod při rozhodování neuvažuje.

 

Vysvětlení:

2.         Jezdec 1:       56        51       51       56       48       56       3         56                  

1.         Jezdec 2:       3          56       56       51       56       51       56       48

 

 

 

Penalizace:

1.      Dotyk s časomírou a to i po jejím projetí +10s (za každý kontakt).

2.      Předčasný START je penalizován +10s. Na tento prohřešek může upozornit kdokoliv.

3.      Za každé projetí časomíry po skončení vlastní jízdy. +10s.

4.      Auto uvízlé na trati je možné „nasadit“ a v RZ se pokračuje (bez penalizace). V oblasti označené jako „NO GO AREA“ je jezdec penalizován 2x čas nejlepšího(VP- volný průjezd).

5.      V případě závady vozu v RZ, vybití baterie, neodstartování do RZ nebo odstoupení z RZ bude závodník penalizován jednorázovou penalizací VP

6.      Pokud závodník odstartuje do poslední RZ a tuto RZ nedokončí dostává volný průjezd jako v ostatních RZ. Závodník který neodstartuje do poslední RZ závod nedokončuje (ve výsledcích závodu " nedokončil " / v celkovém hodnocení " 0 ".

7.      Při opuštění trati se závodník vrátí na místo opuštění tratí. Nasazení auta vpřed ve směru jízdy je nepřípustné a je penalizováno 10s. Neobjetí překážky ze správné strany 10s.

8.  Za nesportovní chování, neumožnění v předjetí rychlejšímu jezdci v předjetí (předjížděný jezdec umožní předjetí např. jízdou po okraji dráhy nebo úplným zastavením mimo dráhu, pokud se jedná o úzký nebo technický úsek) mu může být udělena penalizace 30s nebo i VP. Při evidentním nedodržení (zkrácení) trati je penalizováno 30s.Konečné rozhodnutí je na řediteli závodu.

9.      Trénink mimo stanovený SHAKEDOWN ( časově i prostorově ), může povolit pouze ředitel závodu. V případě nedodržení tohoto ustanovení je možné jezdce vyloučit ze závodu (diskvalifikován, závod může dokončit). Tréninkem se rozumí – pohyb modelu vlastní silou, řízeno RC soupravou. 

 

Ukončení závodu i předčasné

1.      Závodní den končí vyhlášením výsledků odjetého podniku, výsledky jsou neměnné, vyjma práva ředitele uvedeného v bodě 5 v hodnocení.

2.      Předčasném ukončení závodního dne z důvodů nepřízně počasí nebo pro řešení nahodilé situace neupravené pravidly rozhoduje ředitel závodu. Podklad pro rozhodnutí si volí sám ředitel. Může rozhodnout na základě vlastního uvážení, nebo na základě hlasování jezdců, týmů atd.

3.      K uznání závodu a připsání bodů za tento závod je nutné odjet alespoň 50% z nahlášeného počtu RZ. O případném zrušení závodu se rozhoduje hlasováním všech jezdců. Pokud dojde ke zkrácení závodu nebo zrušení závodu, startovné se nevrací.

 

 

Servis mezi RZ

Servis mezi jednotlivými RZ je povolen. Je však časově omezen vlastním startem do následující RZ a zároveň může být omezen Rozvrhem závodního dne.

 

 

Tato pravidla vstupují v platnost 20.3.2012
(Administrátor a pořádající týmy si vyhrazují právo tato pravidla změnit do začátku jejich platnosti ! )

 

V případě nejasností pište na e-mail rcclubcista@email.cz nebo volejte na tel.: 728 925 858 (Vláďa Krejčík) nebo tel.: 723 425 031 (Frantin Doležal).

 

Další pravidla spojená se zavedením nového typu časomíry

 

1.            Základní změnou je startování vozů do RZ po časovém intervalu jedné minuty v pořadí vycházejícím z celkového pořadí šampionátu. Startovní pořadí je uvedeno v startovní listině konkrétního závodu. Startuje se dle startovacích hodin umístěných v blízkosti startovní brány.

 

2.            Závodník je povinen hlídat si svůj startovní čas. Na přípravu má  1 min. a k odstartování  30s, poté musí opustit prostor startu a umožnit tím odstartování následného vozu.

 

3.            Předčasný START je penalizován 10s (v případě předčasného startu o méně jak 5s, jinak VP). A na tento prohřešek může upozornit kdokoliv.

 

4.            Dojížděné a následně dojeté vozidlo musí umožnit okamžité předjetí rychlejšímu vozu. Toto předjetí jsou jezdci povinni nahlásit časoměřičům!

 

5.            V případě problémů s časomírou, zejména při špatném měření, nebo neshodě v časech.
- v případě problémů u čtyřech a méně jezdců: Jezdci opakují jízdu a první odstartuje nejpozději do 15 minut po odstranění problému, nebo dojetí posledního jezdce dané RZ.
- v případě většího problému: Jezdci hlasují o opakování celé RZ, popřípadě jejím stornování. V případě opakování RZ se nemažou penalizace ani VP. V případě stornování RZ se penalizace promíjejí a pokračuje se další jinou RZ.

 

Systém závodů

 

Závod se řídí „Rozvrhem závodního dne“ který je v dostatečném předstihu zveřejněn jako odkaz pod logem v kalendáři ročníku. Pro představu uvádím orientační plán závodního dne.

 

činnost                        čas                               popis

trať přístupná od           individuální                    řídí se pořadatelem

prezentace                    7:30 – 8:30                   potvrzení účastní, platba startovného

shakedown                   8:00 – 8:30                   trénink na vytýčeném místě (zpravidla část tratě)

zahájení                        8:45                             slavností zahájení, odevzdání vozů do UP, foto …

start                              9:00                             start prvního vozu do 1. rychlostní zkoušky (dále RZ)

RZ                                                                   zpravidla 8 – 10 rychlostních zkoušek.

                                                                        soutěžící startuje do RZ vždy dle pokynů časoměřiče a to nejpozději do 30s od tohoto pokynu

konec                           cca 17:00 – 19:00        konec závodu, slavnostní vyhlášení předání cen

 

 Rozvrh závodního dne obsahuje: logo závodu, jméno pořádajícího týmu či týmů, jméno ředitele závodu, místo konání závodu, cenu startovného, čas oficiálního startu, seznam přihlášených jezdců, počet RZ, okamžik pro  přeskupení startovního pole, určuje prostor pro povolený servis mezi RZ a podmínky pro povolený trénink tzv. shakedown. Seznam přihlášených bude možno v propozicích každého závodu. „Standardní “ startovné do závodů bylo stanoveno na 100Kč za registrované do šampionátu a 200Kč pro neregistrované.

Před začátkem každého závodu bude stanovena tříčlenná sportovní komise, skládající se z ředitele závodu, dvou členů a jednoho náhradníka vylosovaných z řad jezdců. Náhradník bude k dispozici, pokud se přestupek bude týkat některého z členů komise. Komise bude řešit různé protesty, přestupky proti pravidlům nebo přidělovat časové penalizace. Proti jejich rozhodnutí není odvolání. Protesty mohou být podány nejpozději do 15 min po dojetí poslední RZ.

 

                    !!!!Soutěžící se účastní závodu na vlastní riziko!!!!

 

 

Informace pro pořadatele:

 

Povinnosti pořadatelů:

1.            V dostatečném předstihu dodat propozice o daném závodu se všemi náležitostmi. ( logo, časy atd.) Konec registrace do závodu ukončena 5 dní před startem.

2.            Vybírat předepsané a dohodnuté poplatky za neregistrované jezdce. Tyto vybrané peníze odevzdat v den závodu pokladníkovi. (popřípadě v co nejkratší době).

3.            Připravit trať v dostatečné délce, sjízdnosti a kvalitě. Doporučená šířka trati je 70cm. Doporučená délka jednotlivých RZ je 2 – 4 minuty.

4.            Několik metrů před cílem vytvořit cílovou část pro „cílovou“ NO GO AREA

(značky na označení dodám)

5.            Prosím o předání a provedení následujících úkonů. V případě nutných úprav ve výsledcích předat tyto informace s výsledky.

- zkopírovat výsledky na zapůjčenou USB flash

- předat startovní listinu s poznámkami :-D

- upřesnit týmové reprezentace v případě vícečlenných týmů

 

Kontakty na pořadatele:

 

Vladimír Krejčík, DiS

Hlavní pořadatel, administrátor, pokladník (pořadatel závodů - April RC Rally, Rally Jizera,)

e-mail:                                                                                                                                Vlada.Krejcik@seznam.cz

tel.:                                                                                                                                     + 420 728 925 858

ICQ:                                                                                                                                  300764617

Skype:                                                                                                                                mack_vk

 

František Doležal

Hlavní pořadatel, registrace,(pořadatel závodů - Rally Borek Čistá; April RC Rally,RC Rally OC Kvartet, Rally Jizera)

e-mail:                                                                                                                                rcclubcista@email.cz

tel.:                                                                                                                                     +420 723 425 031

ICQ:                                                                                                                                  396081531

 

Petr Hauer

Hlavní pořadatel (pořadatel závodů v okolí Liberce - Rally Autoservis PAS, Autumn Rally - Black Plash, Rally v Jablonci n/N.)

e-mail:                                                                                                                               

tel.:                                                                                                                                     +420 776 765 185

ICQ:                                                                                                                                 

Skype: