Pravidla pro sezónu 2015
 

 

Registrace do šampionátu

 

Přihlášení do šampionátu se provádí zasláním e-mailu na registrace@crc-rcrally.cz.


Pro letošní rok je registrační poplatek 300,- za jednoho jezdce, uhraďte na účet č. 0469626043/0800 do poznámky uveďte své !!!jméno!!!, za tým se neplatí.
Finanční prostředky budou použity na zakoupení cen na celkové vyhlášení sezóny, popřípadě i na malé občerstvení.
   Jezdci, kteří se zaregistrují do 28.2.2015  - těmto jezdcům je garantovaná vyjetá pozice ze sezóny 2014. Registrace jezdců i týmů bude ukončena 14.3.2015  v pravé poledne (registrovaní jezdci platí startovné 150,- , SuperJunioři 50,- a Junioři 100)   
   Jezdci, kteří se nezaregistrují, platí startovné 200,-  (superjunioři + junioři do 15 let - 100,-; junioři - 150,-) a nebodují v tabulkách absolutního pořadí šampionátu i v jednotlivých kategoriích.

 

Přihlášení do závodů

 

Přihlášení do závodu se provádí zasláním e-mailu na registrace@crc-rcrally.cz pokud není uvedeno jinak. Přihlášení na jednotlivé závodu je možné jen do data zveřejněného v kalendáři a na pouz na oficiálních stránkách CRC.

 

Do každého podniku se může přihlásit závodník, který není přihlášený do šampionátu! Pořadatel má právo takového jezdce odmítnout v případě přeplnění startovního pole( 40 - max. 45 jezdců) a startují za registrovaními jezdci(vyjímky může upravit pořadatel závodu). Všichni jezdci, kteří se přihlašují do jednotlivých závodů vyplňují registrační formulář co možná nejúplněji ! Do formuláře se vyplňují frekvence(např. 40,755 nebo Wifi(2,4GHz)), nikoliv kanály!  Přihlašovací formulář se posílá do uzávěrky a bude zveřejněn v propozicích. Startovné je použito na zakoupení cen, zajištění časomíry, údržbu a technické vybavení dráhy.   
   
Přihlášený a potvrzený jezdec, který se bez řádné omluvy(nejpozději  24h do startu daného závodu) nedostaví, bude mu na následné soutěži(kde bude startovat) navýšeno startovné na dvojnásobek.


 
Odesláním přihlášky jezdec souhlasí s pravidly šampionátu, se zpracováním poskytnutých osobních údajů a souhlasí s focením a filmováním během závodů a zveřejněním fotografií a videí.

 

Technická pravidla

Původní podvozek musí splňovat stavební pravidla světové federace pro Touring Car.

 

Podvozek

Povolené všechny podvozky v měřítku 1:10 s elektrickým pohonem o maximální šíři 200mm včetně karoserie. Soutěžící nesmí během závodu měnit podvozek („šasí“) a karoserii. Každý jezdec soutěží s vlastním modelem. Při porušení tohoto ustanovení je soutěžící vyloučen ze závodu (diskvalifikován, závod může dokončit).

Baterie
NiCd, NiMh 5/ 6 článků (1,2V) „standardní velikosti“; nebo Lixx baterie 7,4V plastový obal nutný(z důvodu bezpečnosti)

Motor

Povoleny všechny stejnosměrné nebo střídavé elektromotory velikosti 540.  

Pneumatiky

Všechny komerčně dostupné pneumatiky do rozměrů: šířka 28mm; průměr 74mm; libovolné prořezání; zákaz používání kovových hřebů.

Mazání + ohřívání pneu

Mazání + ohřívání pneu je na všech tratích zakázáno!
Elektronické stabilizační systémy
Je zakázáno použití elektronických stabilizačních systému (gyro, AVC systém apod.)

Karoserie

Povoleny jen modely karoserií, které někdy rally jely v jakémkoliv barevném provedení (nepřípustné jsou okruhové verze těchto karoserií a kategorie GT); při nesplnění podmínek nebude závodník přihlášen ani mu nebude umožněno se závodu zúčastnit. V případě sporných modelů je nutné doložit fotografii jak reálné vozidlo tak i model!
 

Karoserie – týmy

Týmy registrované do šampionátu (jedoucí na celkové umístění). V týmu můžou být max. tři jezdci(doporučeno) a nemusí mít stejné karosérie, ale musí být na první pohled patrné, že se jedná o jezdce daného týmu (vyj. historické karosérie v kategorii Classic BEST).

 

 

Další pravidla:

 

Registrační čísla – startovní pořadí

Do závodu se startuje dle registračních čísel a pořadí, které přidělí pořadatel. Tyto registrační čísla jsou jezdci přidělena s přihlédnutím k vyjeté pozici v předchozí sezóně 2014 a na základě přihlášení se do  28.2.2015. Jezdci, kteří se do tohoto data nepřihlásili, nemají nárok na číslo dle vyjeté pozice CRC 2014. Jezdcům, kteří se neúčastnili minulé sezóny budou přidělena nová čísla za koncem startovního pole. Tato čísla jsou neměnná po celou sezónu a identifikují jezdce. Na karoserii nesmějí být čísla, která se netýkají CRC. (např. můžete je přelepit černou páskou) . Startovní čísla velikosti 4,5 x 4cm (š x v) a reklamu šampionátu pod přední skla dveří 6,5 x 1,5 (š x v)dostanou zaregistrovaní jezdci  na prvním závodě od promotéra CRC zdarma. Za další sadu bude požadovat promotér poplatek ve výši 30,-Kč(poplatek za startovní čísla se týká všech nezaregistrovaných jezdců). 

Jezdci (registrovaní) startují do jednotlivých závodů dle aktuálního pořadí v šampionátu (do prvního závodu dle registračních čísel). Neregistrovaní jezdci dle vyjetých pozic za registrovanými jezdci.

 

 

Kategorie: Věkové 5 + Technické 2

 

Jezdci

 

Rozhodující pro určení kategorie je dovršení věku k 21.3.2015.

 

Věkové kategorie(všichni zúčastnění jezdci): Kategorie bude vyhlášena pokud se přihlásí více jak tři jezdci(vyjímku tvoří kategorie Ženy a Superjunioři)

 

Ženy a dívky - (Ženy)

Tato kategorie nebude vyhlášena, ale určitě pro bude pro každou závodnici připraven milý dárek. Kategorie bude označena ve startovním poli (W).

 

Super-junioři ( do 11 let )- (Super Junior)

Tato kategorie bude vyhlášena. Pořadatel věří v jednání FairPlay, ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o tom, že splňuje požadovanou hranici do 11 let. Kategorie bude označena ve startovním poli (SJ).

 

Junioři ( 12 - 17 ) - (Junior)

Tato kategorie bude vyhlášena - více jak 5 jezdců. Pořadatel věří v jednání Fair Play, ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o tom, že splňuje hranici od 12 do 17 let.  Kategorie bude označena ve startovním poli (J).

 

Senioři( 18 - 29 ) - (Senior)

Tato kategorie bude vyhlášena - více jak 5 jezdců. Pořadatel věří v jednání Fair Play, ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o tom, že splňuje hranici od 18 do 29 let.  Kategorie bude označena ve startovním poli (S).

 

Matadoři ( 30 - 40 ) - (Matador)

Tato kategorie bude vyhlášena - více jak 5 jezdců. Pořadatel věří v jednání FairPlay, ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o tom, že splňuje hranici od 30 do 40 let.. Kategorie bude označena ve startovním poli (M).

 

Veteráni ( 41 +? ) (Veterán)

Tato kategorie bude vyhlášena - více jak 5 jezdců. Pořadatel věří v jednání FairPlay, ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o o tom, že splňuje hranici od 41 let a výše.. Kategorie bude označena ve startovním poli (V).

 

Technické kategorie:

 

Jezdci těchto kategorií se musejí zúčastnit více jak poloviny závodů( tj. min. 5. závody), aby byli klasifikování i v celkovém hodnocení těchto kategorií.!!!

 

Tamiya Cup - pravidla - kategorie zrušena zde.

Pro tuto kategorii jsou dodatečná technická pravidla. Tato kategorie bude vyhlášena - více jak 5 jezdců. Kategorie bude označena ve startovním poli (TC).

 

Tamiya XV-01 Cup

Vozy bez úprav ramen včetně jejich upevnění, horní upevnění tlumičů, řízení, šasí, poloos a použití pouze tuningových díl výhradně pro typ tohoto podvozku. Elektronika bez omezení v rámci pravidel CRC. Kategorie bude označena ve startovním poli  (XV).

 

Classic BEST - H

Pro vozy s karosérií skupiny - (H, A8 nebo legendární B) – Pohon vozu nemusí odpovídat typu vozu či karoserii, zde jsou předepsané pouze pneu (ARP9853) Sedan Hawg Tyres. V každém závodě bude sportovní komise vyhlašovat nejlépe zdařilou repliku z kategorií (H,A8 nebo B). Jezdec vítězného vozu obdrží pohár za desing (tento vůz může být za celou sezónu vyhlášen pouze jednou). Kategorie bude označena ve startovním poli  (CB).

 

Vyhlašování

 

    

   Vyhlášení (dekorování) umístění v každé kategorii proběhne za předpokladu, že do soutěže odstartuje minimálně v kategorii více jak tři jezdci - netýká se kategorie SJ.

 

 

 

 

 

Hodnocení – závod

 

a) Bodové ohodnocení za vyjeté pozice je pro jezdce v absolutním pořadí:

 

  1. místo

56 bodů

11. místo

30 bodů

21. místo

10 bodů

  2. místo

51 bodů

12. místo

28bodů

22. místo

  9 bodů

  3. místo

48 bodů

13. místo

26 bodů

23. místo

  8 bodů

  4. místo

45 bodů

14. místo

24 bodů

24. místo

  7 bodů

  5. místo

42 bodů

15. místo

22 bodů

25. místo

  6 bodů

  6. místo

40 bodů

16. místo

20 bodů

26. místo

  5 bodů

  7. místo

38 bodů

17. místo

18 bodů

27. místo

  4 bodů

  8. místo

36 bodů

18. místo

16 bodů

28. místo

  3 bodů

  9. místo

34 bodů

19. místo

14 bodů

29. místo

  2 bodů

10. místo

32 bodů

20. místo

12 bodů

30. místo

  1 bodů

 

        b) Bodové ohodnocení v jednotlivých kategoriích a týmové soutěži:

  1. místo

10 bodů

  2. místo

 8 bodů

  3. místo

 6 bodů

  4. místo

  5 bodů

  5. místo

  4 bodů

  6. místo

  3 bodů

  7. místo

  2 bodů

  8. místo

  1 bodů

 

2.      Bodování jednotlivců: body se přiřadí registrovaným dle vyjetých pozic při dojetí závodu jen z registrovaných jezdců.

3.      Bodování týmů. Bodují dva nejlepší, kteří bodují v tomto závodě o pořadí v týmech. Jezdcům se body přiřazují v pořadí vzniklém z vyjetých pozic při dojetí závodu(po vyškrtnutí neregistrovaných jezdců či jezdců týmů, kteří překračují stanovený počet bodujících v jednotlivém týmu). Pokud je v týmu více jak 3 jezdci musí být před startem do závodu upřesněno, kteří tři jezdci budou bodovat(písemně do rukou časoměřiče). Pokud toto tým sám před startem neohlásí nebude v dané soutěži bodován!!

4.      Startující může startovat v závodě pouze s jedním vozem. Nelze startovat např. v kat. Tamiya Cupu a druhým vozem v kategorii 2WD. 

5.      Soutěžící mohou podat protest proti výsledkům, nebo proti porušení pravidel do 15 minut po zveřejnění výsledků poslední RZ a to písemně k rukám ředitele závodu. Ředitel závodu má právo provést diskvalifikaci (vyloučení) i dodatečně, pokud zjistí, že byla porušena pravidla soutěže a tato skutečnost mu nebyla známa před vyhlášením výsledků odjetého podniku (důvodem může být např.: výměnu podvozku, karoserie, nedovolený trénink,  Za nepřejetí rampy při závěrečném vyhlášení !!!  - bez řádně omluvy (pouze vyjímečně)

 

Hodnocení - šampionát

1.      Pro hodnocení jednotlivců za celý šampionát se započítává bodový zisk získaný v jednotlivých soutěží, včetně soutěží, ve kterých jezdec nebodoval, ať z důvodů nepřítomnosti, nedokončení, nebo dokončení na nebodovaném místě. Škrtání výsledků je závislé na počtu podniků v kalendáři. > 1 – 7 závodů : bez škrtání ; 8 – 10 závodů : škrtání nejhoršího výsledku ; 11 – 20 závodů : škrtání dvou nejhorších výsledků.

2.      Pro hodnocení kategorií i týmů (pouze jezdci a týmy zaregistrované do 14.3.2014) za celý šampionát započítává bodový zisk získaný v jednotlivých soutěžích, včetně soutěží, ve kterých tým nebodoval, ať z důvodů nepřítomnosti, nedokončení, nebo dokončení na nebodovaném místě. Žádné výsledky se neškrtají !

V případě shodného počtu bodů rozhoduje vyšší počet prvních míst, v případě shody pak rozhodují místa druhá, atd.. Při rovnosti bodů i všech výsledků je uznán vítězem celého ročníku ten, který dosáhl lepšího výsledku na poslední RZ na posledním společném závodě daného ročníku.

 

 

Penalizace:

1.      Dotyk s cílovou časomírou/bránou a to i po jejím projetí +10s (za každý kontakt). !!!!Součástí časomíry jsou i informační cedule (ČK) umístěné před tímto měřícím zařízením!!!!

2.      Předčasný START je penalizován +10s. Na tento prohřešek může upozornit kdokoliv.

3.      Za každé projetí časomíry po skončení vlastní jízdy. +10s.

4.   Nepovolený servis (nahlášený) +10s. - nenahlášený + 60s. ....i výměna baterie - (nevztahuje se na superjuniory a nováčky-začínající jezdce)

5.      Auto uvízlé na trati je možné „nasadit“ a v RZ se pokračuje (bez penalizace).

6.      V případě závady vozu v RZ, vybití baterie, neodstartování včas do RZ nebo odstoupení z RZ bude závodník penalizován jednorázovou penalizací VP (dvojnásobek času nejrychlejšího času v dané RZ)

7.      Pokud závodník odstartuje do poslední RZ a tuto RZ nedokončí dostává volný průjezd jako v ostatních RZ. Závodník který neodstartuje do poslední RZ závod nedokončuje (ve výsledcích závodu " nedokončil " / v celkovém hodnocení " X ".

8.      Při opuštění trati se závodník vrátí na místo opuštění tratí. Nasazení auta vpřed ve směru jízdy je nepřípustné a je penalizováno 10s. Neobjetí překážky ze správné strany 10s.

9.  Za nesportovní chování, neumožnění v předjetí rychlejšímu jezdci v předjetí (předjížděný jezdec umožní předjetí např. jízdou po okraji dráhy nebo úplným zastavením mimo dráhu, pokud se jedná o úzký nebo technický úsek) mu může být udělena penalizace 30s nebo i VP. Při evidentním nedodržení (zkrácení) trati je penalizováno 30s. Konečné rozhodnutí je na řediteli závodu.

10.      Trénink mimo stanovený SHAKEDOWN ( časově i prostorově ), může povolit pouze ředitel závodu. V případě nedodržení tohoto ustanovení je možné jezdce vyloučit ze závodu (diskvalifikován, závod může dokončit). Tréninkem se rozumí – pohyb modelu vlastní silou, řízeno RC soupravou. 

11. Cizí pomoc během RZ je nepřípustná (VP) mimo kategorii Superjunior.

12. Pořadatel má právo během závodu přidělit VP jezdci, který svým výkonem výrazně narušuje(prodlužuje) harmonogram soutěže - (koef. 2,2 x čas vítěze nebo 12 minut) , vztahuje se i na opravu v RZ.

13. Za nesprávné přelepení startovních čísel z jiných šampionátů - 30s(jsou stále viditelná - čitelná).

14. Super penalizace SVP (trojnásobek času nejrychlejšího jezdce v dané RZ) bude udělena po udělení dvou VP v závodě.

 

 

Ukončení závodu i předčasné

1.      Závodní den končí vyhlášením výsledků odjetého podniku, výsledky jsou neměnné, vyjma práva ředitele uvedeného v bodě č.5 v hodnocení - závod.

2.      Předčasném ukončení závodního dne z důvodů nepřízně počasí nebo pro řešení nahodilé situace neupravené pravidly rozhoduje ředitel závodu. Podklad pro rozhodnutí si volí sám ředitel. Může rozhodnout na základě vlastního uvážení, nebo na základě hlasování jezdců, týmů atd.

3.      K uznání závodu a připsání bodů za tento závod je nutné odjet alespoň 50% z nahlášeného počtu RZ. O případném zrušení závodu se rozhoduje hlasováním všech jezdců. Pokud dojde ke zkrácení závodu nebo zrušení závodu, startovné se nevrací.

 

 

Servis mezi jednotlivými RZ je povolen. Je však časově omezen vlastním startem do následující RZ a zároveň může být omezen Rozvrhem závodního dne.

 

 

V případě nejasností pište na e-mail: info@crc-rcrally.cz nebo volejte na tel.: 723 425 031 (Frantin Doležal).

 

Další pravidla spojená se zavedením nového typu časomíry

 

1.            Základní změnou je startování vozů do RZ po časovém intervalu jedné minuty v pořadí vycházejícím z celkového pořadí šampionátu. Startovní pořadí je uvedeno v startovní listině konkrétního závodu. Startuje se dle startovacích hodin umístěných v blízkosti startovní brány.

 

2.            Závodník je povinen hlídat si svůj startovní čas. Na přípravu má  30s a k odstartování  30s, poté musí opustit prostor startu (dostává VP) a umožnit tím odstartování následného vozu (minutový interval).
          Na přípravu má  15s a k odstartování  15s, poté musí opustit prostor startu
(dostává VP) a umožnit tím odstartování následného vozu (půlminutový interval).

 

3.            Předčasný START je penalizován 10s (v případě předčasného startu o méně jak 5s, jinak VP). A na tento prohřešek může upozornit kdokoliv.

 

4.            Dojížděné a následně dojeté vozidlo musí umožnit okamžité předjetí rychlejšímu vozu. Toto předjetí jsou jezdci povinni nahlásit časoměřičům!

 

5.            V případě problémů s časomírou, zejména při špatném měření, nebo neshodě v časech.
- v případě problémů u čtyřech a méně jezdců: Jezdci opakují jízdu a první odstartuje nejpozději do 15 minut po odstranění problému, nebo dojetí posledního jezdce dané RZ.
- v případě většího problému: Jezdci hlasují o opakování celé RZ, popřípadě jejím stornování. V případě opakování RZ se nemažou penalizace ani VP. V případě stornování RZ se penalizace promíjejí a pokračuje se další jinou RZ
.

 

Systém závodů

 

Závod se řídí „Rozvrhem závodního dne“ který je v dostatečném předstihu zveřejněn jako odkaz pod logem v kalendáři ročníku. Pro představu uvádím orientační plán závodního dne.

 

činnost                        čas                               popis

trať přístupná od           individuální                    řídí se pořadatelem

prezentace                    7:30 – 8:30                   potvrzení účastní, platba startovného

shakedown                   8:00 – 8:30                   trénink na vytýčeném místě (zpravidla část tratě)

zahájení                        8:45                             slavností zahájení, odevzdání vozů do UP, foto …

start                              9:00                             start prvního vozu do 1. rychlostní zkoušky (dále RZ)

RZ                                                                   zpravidla 8 – 10 rychlostních zkoušek.

                                                                        soutěžící startuje do RZ vždy dle pokynů časoměřiče a to nejpozději do 30s od tohoto pokynu

konec                           cca 17:00 – 19:00        konec závodu, slavnostní vyhlášení předání cen

 

 Rozvrh závodního dne obsahuje: logo závodu, jméno pořádajícího týmu či týmů, jméno ředitele závodu, místo konání závodu, cenu startovného, čas oficiálního startu, seznam přihlášených jezdců, počet RZ, okamžik pro  přeskupení startovního pole, určuje prostor pro povolený servis mezi RZ a podmínky pro povolený trénink tzv. shakedown. Seznam přihlášených bude možno v propozicích každého závodu.

Před začátkem každého závodu bude stanovena tříčlenná sportovní komise + jeden technický komisař z každé technické kategorie startující v dané soutěži, skládající se z ředitele závodu, dvou členů a jednoho náhradníka vylosovaných z řad jezdců. Náhradník bude k dispozici, pokud se přestupek bude týkat některého z členů komise. Komise bude řešit různé protesty, přestupky proti pravidlům nebo přidělovat časové penalizace. Proti jejich rozhodnutí není odvolání. Protesty mohou být podány nejpozději do 15 min po dojetí poslední RZ.
 

          Odesláním přihlášky jezdec souhlasí s pravidly a musí je respektovat.

 

                    !!!!Soutěžící se účastní závodu na vlastní riziko!!!!

 

Tato pravidla vstupují v platnost 21.3.2015 - startem do prvního závodu.
(Organizační tým CRC si vyhrazuje právo tato pravidla měnit z vážných důvodů i během závodní sezóny! )