Novoroční opojení pomalu opadá a nastává realita. Czech Rally Championship 2010 už se na Vás těšíme a proto nabízíme k přečtení pravidla pro nastávající ročník.
Byla zprovozněna testovací verze nového webu: Prosím omluvte řadu chyb,
které budeme postupně odstraňovat.
Systém závodů
Závod se řídí „Rozvrhem závodního dne“ který je v dostatečném
předstihu zveřejněn jako odkaz pod logem v kalendáři ročníku. Pro
představu uvádím orientační plán závodního dne.
činnost
čas
popis
trať přístupná
od
individuální
řídí se pořadatelem
prezentace
7:30 –
8:30
potvrzení účastní, platba startovného
shakedown
8:00 –
8:30
trénink na vytýčeném místě (zpravidla část tratě)
zahájení
8:45
slavností zahájení, odevzdání vozů do UP, foto …
start
9:00
start prvního vozu do 1. RZ
RZ
zpravidla 8 – 10 rychlostních zkoušek.
soutěžící startuje do RZ
vždy dle pokynů časoměřiče a to nejpozději do 30s od tohoto pokynu
konec
cca 17:00 – 19:00 konec závodu,
slavnostní vyhlášení předání cen
Rozvrh
závodního dne obsahuje:
logo závodu, jméno pořádajícího týmu či týmů, jméno ředitele závodu, místo
konání závodu, cenu startovného, čas oficiálního startu, seznam přihlášených
jezdců, počet RZ, okamžik pro přeskupení startovního pole, určuje prostor pro
povolený servis mezi RZ a podmínky pro povolený trénink tzv. shakedown. Seznam přihlášených lze nalézt na stránkách www.rcrc.wz.cz v sekci informace/ seznam
přihlášených do závodu. „Standardní “ startovné do závodů bylo
stanoveno na 150Kč za registrované do šampionátu a 200Kč pro
neregistrované.
Přihlášení do šampionátu
V rámci nového webu byla zprovozněna „automatická“
registrace. Vše funguje tak, že každý jezdec přihlašující se !!! Poprvé !!! v ročníku do šampionátu/závodu
založí svůj „profil“ > v menu Personalizace, nebo na hlavní stránce a
vyčká na aktivaci účtu. Nebo potřebné údaje (login;
Jméno Příjmení; rok narození; e-mail; telefon; tým; podvozek; karoserie) zašle
na e-mail CzechRallyChampionship@email.cz
(PŘEDMĚT: REGISTRACE) účet je aktivní ihned po dokončení registrace.
! vícenásobnou registrací komplikujete práci
pořadatelům! V případě registrace „za pět dvanáct“ použijte e-mail a
připojte text s vaším požadavkem na registraci apod. ягода годжи купить
Přihlášení k účtu:
V levé části obrazovky zadejte „Uživatelské jméno“ a
„heslo“. Nyní byste měli být přihlášeni. Po přechodu do Personalizace se
v hlavní části obrazovky zobrazí vaše údaje, které je možno upravovat.
V této části se nyní můžete registrovat na závody i do šampionátu. зеленый кофе
Přihlášení do šampionátu je možné do 31.01.2010 do 12:00 a to výše zmíněným
způsobem.
Při
registraci do šampionátu se platí registrační poplatek 200Kč za jezdce i za tým
jako celek a to při platbě na účet do 5.2.2010. Číslo účtu: 0518729103 / 0800
(Česká Spořitelna). Jezdec tímto stvrzuje, že souhlasí s pravidly
šampionátu.
Vybrané peníze spravuje Vladimír Krejčík. Tyto finance budou použity na
vylepšení technického zázemí a na ocenění v závodech i za celkové umístění
v týmech a jezdcích.
V případě
platby registrace na prvním závodě bude cena registrace 300Kč za jezdce i tým.
Jezdci
a týmy přihlášení do šampionátu bojují o celkové vítězství v hodnocení
jednotlivců a týmů.
Registrace do závodů
Přihlášení
do závodu se provádí pomocí zaškrtnutí příslušného pole v profilu jezdce
po přihlášení na webu www.rcrc.wz.cz. Po
zpracování dat je závodník přiřazen do tabulky „Přehled přihlášených do závodu“
(v případě správné funkce téměř okamžitě). Přihlášení na jednotlivé závodu je
možné jen do data zveřejněného v kalendáři. Termín může být prodloužen na
požádání pořadatele. Doporučuji přihlašovat se na konkrétní závod maximálně
měsíc dopředu!
Do
každého podniku se může přihlásit závodník, který není přihlášený do šampionátu
závodník, platí startovné + poplatek 50Kč za závod. Pořadatel má právo takového
jezdce odmítnout v případě přeplnění startovního pole. Všichni jezdci, kteří se
přihlašují do jednotlivých závodů vyplňují registrační údaje co možná
nejúplněji ! Do registračního formuláře se vyplňují frekvence, nikoliv kanály!
Postup při vyplňování je následující : vyplní se jméno, příjmení, karosérie,
podvozek, následně se vybere pásmo a poté se vyplní první popřípadě druhá
frekvence. Přihlášky se posílají do uzávěrky, která je včas zveřejněna
v propozicích. Po uzávěrce už nebude možnost se přihlásit!
Přihlášení do závodů
Přihlášení
do závodu se provádí na místě, v den závodu. Přihlášení se provádí u
pořadatele. Součástí přihlášení je potvrzení všech údajů o jezdci, zaplacení
startovného určeného pořadatelem (zpravidla 150Kč pro rok 2010) a
v případě jezdce neregistrovaného do šampionátu startovného plus
příspěvek 50Kč.
Technická pravidla
Původní podvozek musí splňovat stavební pravidla světové
federace pro Touring Car.
Podvozek
Povolené
všechny podvozky v měřítku 1:10 s elektrickým pohonem o maximální
šíři 200mm včetně karoserie. Soutěžící nesmí během závodu měnit podvozek („šasí“) a karoserii. Každý jezdec soutěží s vlastním
modelem. Při porušení tohoto ustanovení je soutěžící vyloučen ze závodu
(diskvalifikován, závod může dokončit).
Baterie
NiCd, NiMh 5/ 6 článků
(1,2V) „standardní velikosti“; nebo LiPo baterie
7,4V plastový obal (z důvodu bezpečnosti)
Motor
Povoleny
všechny uhlíkové i bezuhlíkové elektromotory
velikosti 540.
Pneumatiky
Všechny
komerčně dostupné pneumatiky do rozměrů: šířka 28mm; průměr 74mm;
libovolné prořezání; povolení či zákaz používání kovových hřebů je na
pořadateli.
Mazání
Mazání
je na všech tratích zakázáno!
Karoserie
Povoleny
jen modely karoserií, které někdy rally jely
v jakémkoliv barevném provedení (nepřípustné jsou okruhové verze
těchto karoserií a kategorie GT); při nesplnění podmínek nebude závodník
přihlášen ani mu nebude umožněno se závodu zúčastnit. V případě sporných
modelů je nutné doložit fotografii jak reálné vozidlo tak i model!
Karoserie
– týmy
Týmy
registrované do šampionátu (jedoucí na celkové umístění) musí mít shodné
karoserie a to jak barevně tak typově.
Další pravidla:
Registrační
čísla – startovní pořadí
Do
závodu se startuje dle registračních čísel, které přidělí pořadatel. Tyto
registrační čísla jsou jezdci přidělena s přihlédnutím k vyjeté pozici
v předchozí sezóně na základě přihlášení se do CZRC 2010 do 31.1.2010.
Jezdci, kteří se do tohoto data nepřihlásili, nemají nárok na číslo dle vyjeté
pozice CRC 2009. Jezdcům, kteří se neúčastnili minulé sezóny budou přidělena
nová čísla za koncem startovního pole. Tato čísla jsou neměnná po celou sezónu
a identifikují jezdce. Na karoserii nesmějí být čísla, která se netýkají
CZRC. Startovní čísla velikosti 4,5 x 4cm (š x v) dostanou přihlášení jezdci na
prvním závodě od promotéra CZRC. Na prvním závodě také závodník obdrží reklamu
šampionátu pod přední skla dveří 6,5 x 1,5 (š x v).
Jezdci
startují do jednotlivých závodů dle aktuálního pořadí v šampionátu (do
prvního závodu dle registračních čísel).
Kategorie
Jezdci
Všichni zúčastnění.
Junioři 15- (Junior)
Pořadatel věří v jednání Fair Play,
ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o tom, že
splňuje hranici 15 let. Tomu rozuměj max. dovršení patnácti let v průběhu
ročníku 2010 tj. rok narození 1995 (další roky aktuální rok mínus 15).
Kategorie bude označena ve startovním poli (J).
Junioři 10- (Super Junior)
Do této kategorie patří všichni mladí jezdci mladší deseti
let tj. rok narození 2000. Tato kategorie bude vyhlášena při účasti pěti jezdců
na startu závodu. Pořadatel věří v jednání FairPlay,
ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o tom, že
splňuje požadovanou hranici 10 let. Kategorie bude označena ve startovním poli (SJ).
Senior Star 40+ (Senior)
Do této kategorie patří všichni zkušení jezdci starší
čtyřiceti let tj. rok narození 1971. Tato kategorie bude vyhlášena při účasti
pěti jezdců na startu závodu. Pořadatel věří v jednání FairPlay,
ale i přesto může pořadatel závodu či šampionátu vyžadovat doklad o této
skutečnosti. Kategorie bude označena ve startovním poli (S).
Hodnocení
- závod
1. Bodové ohodnocení za vyjeté pozice je pro
jezdce a týmy shodné.
1.
místo
|
|
20
bodů
|
2.
místo
|
|
17
bodů
|
3.
místo
|
|
15
bodů
|
4.
místo
|
|
13
bodů
|
5.
místo
|
|
11
bodů
|
6.
místo
|
|
10
bodů
|
7.
místo
|
|
9
bodů
|
8.
místo
|
|
8
bodů
|
9.
místo
|
|
7
bodů
|
10.
místo
|
|
6
bodů
|
11.
místo
|
|
5
bodů
|
12.
místo
|
|
4
body
|
13.
místo
|
|
3
body
|
14.
místo
|
|
2
body
|
15.
místo
|
|
1
bod
|
2. Bodování jednotlivců: body se přiřadí (registrovaným
i neregistrovaným) dle vyjetých pozic při dojetí závodu.
3. Bodování týmů: každý tým přihlášený do
bodování týmů při ranní prezentaci nahlásí
dva členy týmu, kteří bodují v tomto závodě o pořadí v týmech. Jezdcům se
body přiřazují v pořadí vzniklém pouze z jezdců registrovaných do soutěže týmů.
4. Nahlášení bodujících jezdců u více jak
dvoučlenných týmů je na TÝMU. V případě, že tým jezdce nenahlásí
v této soutěži nebodují do týmů! – toto pravidlo se bude dodržovat !!!
5. Soutěžící mohou podat protest proti
výsledkům, nebo proti porušení pravidel do 15 minut po zveřejnění výsledků
poslední RZ a to písemně k rukám ředitele závodu. Ředitel závodu má právo
provést diskvalifikaci (vyloučení) i dodatečně, pokud zjistí, že byla porušena
pravidla soutěže a tato skutečnost mu nebyla známa před vyhlášením výsledků
odjetého podniku (důvodem může být např.: výměnu podvozku, karoserie,
nedovolený trénink, apod.).
Hodnocení
- šampionát
1. Pro hodnocení jednotlivců za celý
šampionát se započítává bodový zisk získaný v jednotlivých soutěží, včetně
soutěží, ve kterých jezdec nebodoval, ať z důvodů nepřítomnosti, nedokončení,
nebo dokončení na nebodovaném místě. Škrtání výsledků je závislé na počtu
podniků v kalendáři. > 1 – 7 závodů : bez škrtání ; 8 – 10 závodů :
škrtání nejhoršího výsledku ; 11 – 20 závodů : škrtání dvou nejhorších
výsledků.
2. Pro hodnocení týmů za celý šampionát se
započítává bodový zisk získaný v jednotlivých soutěžích, včetně soutěží, ve
kterých tým nebodoval, ať z důvodů nepřítomnosti, nedokončení, nebo dokončení
na nebodovaném místě. Žádné výsledky se neškrtají !
V případě
shodného počtu bodů rozhoduje vyšší počet prvních míst, v případě shody pak
rozhodují místa druhá, atd.. Při rovnosti bodů i všech výsledků je uznán
vítězem celého ročníku ten, který dosáhl lepšího výsledku na prvním společném
závodě daného ročníku. V případě že se škrtá nějaký závod se tento závod
při rozhodování neuvažuje.
Vysvětlení:
2.
Jezdec 1:
20 17
17 20
15 20 13
20
1.
Jezdec 2: 3
20
20 17
20 17
20 15
Penalizace:
1. Dotyk s časomírou a to i po jejím projetí
+10s (za každý kontakt).
2. Předčasný START je penalizován +10s. Na
tento prohřešek může upozornit kdokoliv.
3. Za každé projetí časomíry po skončení
vlastní jízdy. +10s.
4. Auto uvízlé na trati je možné „nasadit“ a
v RZ se pokračuje (bez penalizace). V oblasti označené jako „NO GO AREA“
je jezdec penalizován 2x čas nejlepšího.
5. V případě závady vozu v RZ, vybití
baterie, neodstartování do RZ nebo odstoupení z RZ bude závodník penalizován
jednorázovou penalizací a to: dvojnásobkem času prvního jezdce v dané RZ.
6. Pokud závodník odstartuje do poslední RZ
a tuto RZ nedokončí dostává volný průjezd jako v ostatních RZ. Závodník který
neodstartuje do poslední RZ závod nedokončuje (ve výsledcích závodu "
nedokončil " / v celkovém hodnocení " 0 ".
7. Zkrácení tratě. Při opuštění trati se závodník vrátí na
místo opuštění tratí. Nasazení auta vpřed ve směru jízdy je nepřípustné
a je penalizováno 10s. Evidentním nedodržení (zkrácení) trati je taktéž
penalizováno 10s. Konečné rozhodnutí je na řediteli závodu.
8. Trénink mimo stanovený SHAKEDOWN ( časově
i prostorově ), může povolit pouze ředitel závodu. V případě nedodržení tohoto
ustanovení je možné jezdce vyloučit ze závodu (diskvalifikován, závod může
dokončit). Tréninkem se rozumí – pohyb modelu vlastní silou, řízeno RC
soupravou.
Ukončení
závodu i předčasné
1. Závodní den končí vyhlášením výsledků
odjetého podniku, výsledky jsou neměnné, vyjma práva ředitele uvedeného v bodě
5 v hodnocení.
2. Předčasném ukončení závodního dne z
důvodů nepřízně počasí nebo pro řešení nahodilé situace neupravené pravidly
rozhoduje ředitel závodu. Podklad pro rozhodnutí si volí sám ředitel. Může
rozhodnout na základě vlastního uvážení, nebo na základě hlasování jezdců, týmů
atd.
3. K uznání závodu a připsání bodů za tento
závod je nutné odjet alespoň 50% z nahlášeného počtu RZ.
Servis
mezi RZ
Servis
mezi jednotlivými RZ je povolen. Je však časově omezen vlastním startem do následující
RZ a zároveň může být omezen Rozvrhem
závodního dne.
Tato
pravidla vstupují v platnost 1.1.2010
(Administrátor a pořádající týmy si vyhrazují právo tato pravidla změnit do
začátku jejich platnosti ! )
V případě
nejasností pište na e-mail Vlada.Krejcik@seznam.cz nebo
volejte na tel.: 728 925 858.
Další
pravidla spojená se zavedením nového typu časomíry
1.
Základní změnou je
startování vozů do RZ po časovém intervalu jedné minuty v pořadí vycházejícím
z celkového pořadí šampionátu. Startovní pořadí je uvedeno v startovní
listině konkrétního závodu. Startuje se dle startovacích hodin umístěných
v blízkosti startovní brány.
2.
Závodník je povinen hlídat
si svůj startovní čas. Na přípravu má 1 min. a k odstartování 30s,
poté musí opustit prostor startu a umožnit tím odstartování následného vozu.
3.
Předčasný START je
penalizován 10s (v případě předčasného startu o méně jak 5s, jinak VP). A na
tento prohřešek může upozornit kdokoliv.
4.
Dojížděné a následně dojeté
vozidlo musí umožnit okamžité předjetí rychlejšímu vozu. Toto předjetí jsou
jezdci povinni nahlásit časoměřičům!
5.
V případě
problémů s časomírou, zejména při špatném měření, nebo neshodě
v časech.
- v případě problémů u čtyřech a méně jezdců: Jezdci opakují jízdu a první
odstartuje nejpozději do 15 minut po odstranění problému, nebo dojetí
posledního jezdce dané RZ.
- v případě většího problému: Jezdci hlasují o opakování celé RZ,
popřípadě jejím stornování. V případě opakování RZ se nemažou penalizace
ani VP. V případě stornování RZ se penalizace promíjejí a pokračuje se
další jinou RZ.
Informace
pro pořadatele:
Povinnosti
pořadatelů:
1.
V dostatečném předstihu
dodat propozice o daném závodu se všemi náležitostmi. ( logo, časy atd.) Konec
registrace do závodu ukončena 5 dní před startem.
2.
Vybírat předepsané a
dohodnuté poplatky za neregistrované jezdce. Tyto vybrané peníze odevzdat
v den závodu pokladníkovi. (popřípadě v co nejkratší době).
3.
Připravit trať
v dostatečné délce, sjízdnosti a kvalitě. Doporučená šířka trati je 70cm.
Doporučená délka jednotlivých RZ je 2 – 4 minuty.